SPROOZ

INSTITUTE

پرورش خلاقیت، مهارت آموزی، اشتغال موفق

x

هدایت روبات با قدرت تفکر

جمعه 29 مرداد 1395
بازدید: 165 بار

نظرتان در مورد روباتی که کاملا با فکر شما هدایت شود چیست!؟ به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، شما می‌توانید در خانه بمانید و روبات خود را که فرسنگ‌ها از شما دور است، با فکر خود هدایت کنید این روبات جانشین شما می‌شود و قادر خواهد بود تمام کارهای طاقت‌فرسای شما را انجام دهد و نقش شما در تمام این فرایندها تنها فکر کردن خواهد بود.

نظرتان در مورد روباتی که کاملا با فکر شما هدایت شود چیست!؟

به گزارش مشرق به نقل از  باشگاه خبرنگاران، شما می‌توانید در خانه بمانید و روبات خود را که فرسنگ‌ها از شما دور است، با فکر خود هدایت کنید

این روبات جانشین شما می‌شود و قادر خواهد بود تمام کارهای طاقت‌فرسای شما را انجام دهد و نقش شما در تمام این فرایندها تنها فکر کردن خواهد بود.

بر اساس پیشرفت غیرمنتظره‌ی یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی، این رویا را به واقعیت پیوست. این محققین بر اساس پروژه‌ی خود روباتی ساخته‌اند که تنها با ذهن انسان کنترل می‌شود. آنها از تصویربرداری بارزونانس مغناطیسی عملکردی برای اسکن مغز یک دانش‌آموز در حالی که او هر یک از اندام بدنش را تصور می‌کرد، استفاده کرده‌اند.

 

سپس دانشمندان الگوی امواج ذهنی او را نگاشت کردند و آنها را به شکل دستوراتی برای به حرکت در آوردن یک روبات تبدیل کردند. سپس دانش‌آموز مذکور قادر بود که حرکات روبات را کاملا با فکر خود کنترل کند. به گزارش علم روز، یکی از این محققین در مصاحبه‌ای با خبرنگار نیوساینتیست گفته است که هدف این پروژه ساختن یک جانشین برای انسان است درست مثل آنچه که در فیلم آواتار دیده شده‌است.
 
دانشمندان در این مرحله از پیشرفت روی تکنولوژی لمسی همراه و یا تجسمات لمسی کار می‌کنند که بر اساس آن زمانی که یک روبات آواتار شی‌ای را لمس می‌کند، فرد کنترل‌کننده‌ی روبات هم به شکل فیزیکی لمس شدن شیء را حس کند.
 
این تکنولوژی جدید می‌تواند به خصوص برای بیماران فلج امکانات فوق‌العاده‌ی به همراه داشته باشد. افرادی را تصور کنید که قادر به حرف زدن و یا حرکت کردن نیستند ولی قدرت فکر کردن دارند؛ این تکنولوژی جدید می‌تواند تعامل دوباره‌ی آنها با دنیای بیرونی را امکان‌پذیر سازد